Biuro Rady, Zarządu i Informacji Publicznej
ulica Poznańska 129/133, 05-850 Ożarów Mazowiecki
wejście A, pokój numer 112
telefony: +48 22 733 72 10, +48 22 733 72 11, +48 22 733 73 23
faks +48 22 733 72 11
Kancelaria Ogólna
parter, pokój 11, budynek główny, wejście A
telefon +48 22 733 73 80, faks +48 22 733 72 01
e-mail:kancelariapwz [dot] pl
Punkt Informacyjny Starostwa / Centrala
parter, pokój 9, budynek główny, wejście A
telefon +48 22 733 72 00, faks +48 22 733 72 01
e-mail: ikowalskapwz [dot] pl
Biuro Rady, Zarządu i Informacji Publicznej realizuje zadania:
- Z zakresu obsługi Rady i Zarządu:
- obsługa kancelaryjno – biurowa Rady, Komisji Rady i Zarządu;
- prowadzenie rejestrów: uchwał Rady; uchwał Zarządu; aktów prawa miejscowego; wniosków i opinii Komisji Rady; interpelacji i wniosków radnych oraz petycji; skarg i wniosków wpływających do Rady; zarządzeń Starosty.
- przekazywanie komórkom organizacyjnym Starostwa oraz jednostkom organizacyjnym Powiatu do realizacji uchwał Rady i Zarządu;
- przekazywanie interpelacji i wniosków radnych do właściwych merytorycznie komórek organizacyjnych Starostwa i jednostek organizacyjnych Powiatu oraz kontrola terminowego ich rozpatrzenia;
- koordynacja zadań związanych z rozpatrywaniem petycji;
- sporządzanie pisemnych sprawozdań Starosty z działalności Zarządu na sesje Rady Powiatu;
- przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady;
- przekazywanie materiałów do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego;
- prowadzenie spraw dotyczących oświadczeń majątkowych radnych i Członków Zarządu;
- przygotowywanie list będących podstawą wypłaty diet radnym i przekazywanie ich do Wydziału Księgowości;
- reklamowanie z urzędu radnych od służby wojskowej;
- obsługa organizacyjna Komisji Bezpieczeństwa i Porządku działającej przy Staroście;
- prowadzenie sekretariatu etatowego Członka Zarządu Powiatu;
- wykonywanie zadań związanych z przeprowadzaniem na terenie Powiatu wyborów powszechnych, referendów powiatowych i konsultacji społecznych;
- prowadzenie i aktualizacja wykazu jednostek organizacyjnych Powiatu;
- prowadzenie centralnej ewidencji oraz zbiorów umów i porozumień;
- opracowywanie projektów: statutu Powiatu i Regulaminu Organizacyjnego Starostwa.
- Z zakresu informacji publicznej:
- prowadzenie i aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej;
- rejestrowanie i wywieszanie komunikatów na tablicy ogłoszeń Urzędu oraz wysyłanie ogłoszeń do publikacji w prasie o zasięgu ogólnopolskim i lokalnym;
- prowadzenie centralnych rejestrów: wniosków o udzielenie informacji publicznej oraz decyzji w sprawie odmowy udzielenia informacji;
- koordynowanie działań związanych z udzielaniem informacji publicznej oraz czuwanie nad terminowym jej udzielaniem, bądź odmową udzielenia informacji;
- Z zakresu obsługi kancelaryjnej:
- prowadzenie Kancelarii Ogólnej i Punktu Informacyjnego Starostwa;
- przyjmowanie i rejestracja korespondencji oraz przesyłek wpływających do Starostwa;
- rejestrowanie i wysyłanie korespondencji oraz przesyłek;
- prowadzenie elektronicznego rejestru korespondencji, podział korespondencji po dekretacji na komórki i jednostki organizacyjne Powiatu;
- prowadzenie ewidencji oraz wydawanie delegacji służbowych.